از زمان ورود شما به دنیای رمز ارز ها زمان زیادی طول نمی کشد تا متوجه شوید در این مانند تمامی عرصه های فعالیت اقتصادی ، در دنیای رمز ارز ها هم مخاطرات و ریسک های گوناگون مانند کلاهبرداری ارز های دیجیتال وجود دارد و تراکنش های رمز ارز نیز از این قضیه مستثنا نیستند. همانطور که از شیوه سرمایه گذاری در استارت آپ های گوناگون و سیستم های مبادله مالی استفاده می کنید باید ریسک از دست دادن سرمایه خود در یک لحظه را نیز بپذیرید. به همین منظور باید در آغاز سرمایه گذاری در یک استارپ آپ یا یک عرضه اولیه ICO از امنیت بستر بلاکچین و پشتیبانی کافی از آن اطمینان پیدا کنید . همچنین شرکت مورد نظر باید نحوه عرضه اولیه ، میزان نقدینگی مورد نیاز و سایر نظامنامه های لازم را به طور شفاف منتشر کند. واقعی بودن هویت افراد دخیل در پروژه نیز از موارد مهم است. تمامی این موارد را قبل از شروع سرمایه گذاری در یک استارت آپ ارز دیجیتال به دقت بررسی کنید.

انواع کلاهبرداری ارز های دیجیتال

در اینجا نگاهی درباره انواع کلاه برادری ارز های دیجیتال بحث و راه های جلوگیری از آن بررسی می کنیم:

Imposter Websites-1

پیشنهادات ایمیلی که سایت های مختلفی را جهت سرمایه گذاری توصیه می کنند در حجم زیاد به ایمیل های شخصی همه ما ارسال می شود.شاید ساده و احمقانه به نظر برسد اما روزانه افراد زیادی از همین روش ساده مورد کلاهبرداری قرار می گیرند. سایت های زیادی وجود دارد که شبیه شرکت های نوپای اصلی و معتبر راه اندازی شده است. اگر یک آیکون کوچک به شکل قفل که نشان دهنده امنیت در نزدیکی نوار  url نیست و هیچ (https) در آدرس سایت وجود ندارد ، باید به صحت موضوع شک کرد.

حتی اگر ظاهر سایت شبیه به سایتی باشد که به آن اطمینان دارید و از آن دیدن می کنید ، ممکن است هنگام پرداخت به درگاه جعلی منتقل شوید،کلاهبرداران با تغییر در موارد کوچک در آدرس اینترنتی درگاه پرداخت باعث این قضیه می شوند. مثلا بجای صفر از حرف o استفاده می کنند یا موارد مشابه.

2- برنامه های جعلی موبایل

یکی دیگر از روشهای رایج کلاهبرداران برای دستبرد به سرمایه کاربران رمز ارزها ، برنامه های جعلی و فیک است که برای دانلود از طریق پلتفرم های Google Play و Apple App Store در دسترس قرار می گیرند. اگرچه کاربران معمولا می توانند به سرعت این برنامه های جعلی را تشخیص داده و آنها را به سرویس دهنده گوگل یا اپل گزارش کنند ، اما این اتفاق به این معنی نیست که این برنامه ها هرگز موفق به کلاهبرداری نمی شوند. به گزارش بیت کوین نیوز ، هزاران نفر قبلاً وارد برنامه های جعلی ارزهای رمزنگاری شده شده اند و بخشی از دارایی خود به واسطه این شیوه کلاهبرداری ارز دیجیتال را از دست داده اند.

کاربران Android بیشتر در معرض خطر هستند . همیشه از صحت نام ، پیوند ، اصالت نام و لوگوی تجاری برنامه مورد نظر مطمئن شوید.

3- توییت های غلط و سایر به روز رسانی های رسانه های اجتماعی

اگر افراد مشهور و تاثیر گذار در دنیای رمز ارز را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنید ، از اینکه حساب کاربری اصلی آنها رو دنبال می کنید مطمئن شوید، هزارن اکانت جعلی افراد مشهور در توییتر و سایر پلتفرم ها وجود دارد. ربات های مخرب و جعلی در دنیای مجازی بیداد می کنند ، به پیشنهاداتی که از طریق توییتر یا فیس بوک یا ایمیل برای شما فرستاده می شود اعتماد نکنید .

اگر کسی در این سایت های جعلی هرچند مقدار کمی رمز ارز از شما درخواست کند ، پس از پرداخت قطع به یقین شما هرگز نمی توانید آن را پس بگیرید.

 

4- کلاهبرداری ارز های دیجیتال از طریق ایمیل ها

وقتی ایمیلی دریافت کردید که حتی دقیقاً شبیه ایمیلی بود که سابقا از یک شرکت رمز ارز دریافت کرده اید ، قبل از سرمایه گذاری بررسی کنید که آیا این ایمیل دقیقاً مشابه مکاتبات است و آیا لوگو و نشان تجاری یکسان هستند؟ آیا مطمئن هستید که آدرس ایمیل به طور قانونی به شرکت تحت اختیار شرکت مذکور است؟ همچنین آیا هویت فرستنده ایمیل واقعی است؟ اگر در مورد یک ایمیل مشکوک هستید ، از شخصی که در آنجا کار می کند سوال کنید و  هرگز هرگز و هرگز روی لینک های موجود در یک ایمیل کلیک نکنید تا وارد یک سایت بشوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *