برای اثبات چگونگی عملکرد سهام اعطایی، ابتدا باید اصول ساختار های اثبات کار و اثبات سهام را بدانیم .بسیاری از کاربران ساختاراثبات سهام واگذار شده یا اعطایی (DPoS) را بسیار بهتر از  PoS می دانند. DPoS و Pos تحت عنوان راه حلی ثانویه برای ساختار اثبات کار ابداع شد ، زیرا یک سیستم PoW ، به انرژی و منابع خارجی بسیاری نیازمند است.

الگوریتم اثبات کار برای ایجاد یک دفتر توزیع پذیر ، غیرمتمرکز و معین حجم زیادی عملیات محاسباتی را  باید طی کند. در مقابل ، PoS  و DPoS  به انرژی کمتری نیاز دارند ،به همین دلیل ، پایدارتر و هم سو با محیط زیست هستند.

تاریخچه الگوریتم سهام اعطایی

الگوریتم سهام اعطایی توسط دنیل لاریمر( Daniel Larimer )، در سال 2014 مطرح شد. Bitshares ، Steem ، Ark و Lisk تعدادی از پروژه های رمز ارز هستند که از DPoS استفاده می کنند.  در این ساختار کاربران معتبر بودن سهام دیگر بلاکها را مورد تایید قرار نمی دهند بلکه افرادی به عنوان نماینده از طریق رای گیری در نظر میگیرند تا وظیفه اطمینان و تائید بلاک ها را انجام دهند.

مطالب بیشتر : آموزش ترید

الگوریتم اجماع اثبات سهام اعطایی

یک بلاکچین دارای ساختار  DPoS است که  طبق یک سیستم رأی گیری کار می کند ، دراین سیستم افرادی که از ساختار سود می برند کار خود را به شخص سومی می سپارند. به عبارت دیگر ، آنها قدرت رای دادن به چند نماینده را دارند که باعث امنیت شبکه از طرف آنها می شود. این نمایندگان ، وظیفه رسیدن به یک نظر هماهنگ به هنگام تولید و اطمینان از بلوک های جدید را دارند.

با توجه به تعداد سکه های هر کاربر قدرت رای دادن آنها نیز متفاوت است. ساختار سیستم رأی گیری از پروژه ای به پروژه دیگر فرق می کند ، اما به طور کلی ، هر نماینده هنگام درخواست رأی ، یک پیشنهاد متفاوتی بیان می کند.

بنابراین ، ساختار اثبات سهام اعطایی یک سیستم رأی گیری ارائه می دهد که به طور مستقیم به اعتبار نمایندگان مربوط است. اگر هر یک ازگره ها رفتار نامناسب و همچنین کار آمدی لازم را نداشته باشند، به سرعت گره ی دیگری جایگزین آن می شود.

سیستم رای گیری

در DPoS  سیستم کار برخلاف اثبات سهام است،به این صورت که فقط تعداد محدودی از افراد می توانند به اعتبار سنجی یه بلوک بپردازند. به طور مثال کاربران می توانند با توجه به تعداد سکه های خود به نمایندگان رای دهند ، هرچه سکه بیشتری داشته باشند ،  قدرت رای آنها بیشتراست. با توجه به تعداد رای ها، تعداد محدود و ثابتی از نمایندگان انتخاب می شوند. این نمایندگان قدرت تولید بلوک های جدید و وصل کردن به سایر بلوک ها را دارند.

DPoS در مقابل PoW

هنگامی که PoS در تلاش برای رفع مشکلات PoW است ، DPoS در حال ساده سازی روند تولید بلوک است. به همین خاطر ، سیستم های DPoS قدرت پردازش سریع تعداد زیادی از تراکنش های بلاکچین را دارند.

DPoS در مقابل PoS

گرچه PoS و DPoS از لحاظ شیوه عملکرد میزان مشارکت مشابهی دارند ، اما DPoS یک ساختار رای گیری ایجاد می کند که به وسیله آن تولید کنندگان بلاک گزینش می شوند. همچنین از آنجا که امنیت سیستم DPoS توسط رای دهندگان تامین می شود ، نمایندگان تلاش می کنند که صادق باشندو عملکرد بهتری را ارائه دهند. علاوه بر این ، قدرت DPoS در تراکنش ها بسیار بیشتر از تراکنش های PoS است.

مزایای گواه اثبات سهام اعطایی

DPoS با اثبات کار و همچنین اثبات سهام تفاوت های مهمی دارد. ترکیب رأی کاربران به عنوان وسیله ای برای ایجاد انگیزه در نمایندگان عمل می کندتا به صورت صادقانه وظیفه خود را انجام دهند. با این حال ، تولید واقعی بلوک با سیستم های PoS امری کاملا متفاوت است.

PoS  عملکردسریعتر  و کاربرد بیشتری از PoW دارد .

با توجه به میزان بالای انتقال پول که در اثبات کار انجام می شود، به عنوان مطمئن ترین و پر کاربرترین ساختار های مربوط به رمز ارز محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *